Yüzücülere sağlıklı atıştırmalık tarifleri ararken karşıma nedense hep fıstık ezmeli tariflerin çıkmasına gıcık olup “Acaba kapitalist düzen baskısı mı var, neden canım ülkemin fındığına tüm dünya hastayken bize fıstık ezmesi yiyin diyorlar?” diye kafaya taktım. Dedim ki bu böyle olmayacak en iyisi besin değerlerini karşılaştırıp kim kimi döver bulayım!

Yüzücü Annesi gururla sunar!

FINDIK EZMESİ FISTIK EZMESİNE KARŞI

fındıkvsfıstık

  • Fıstık ezmesi; protein karbonhidrat sodyum ve potasyum değerleri ile öne çıkarken, fındık ezmesi ise çok daha yüksek demir ve kalsiyum değeri ile farklılık yaratıyor.
  • Fıstık ezmesi daha fazla lif içerirken, yüzücülerimiz için önemli olan yağ değerlerinde fındık ezmesi yüksek yağ oranı ile sınıfta kalıyor, gerçi kilo alması gereken yüzücüler için bu fındık ezmesini daha iyi bir seçenek haline getiriyor.
  • Fındık fıstığa göre daha fazla içerdiği magnezyum sayesinde sporcularda oluşabilecek olan kramp ve ağrıların önüne geçiyor.
  • Değerlendirmede her ikisinde de şeker ilavesiz ezmeler baz alınmıştır ve bu şekilde tüketilmesi tavsiye edilir. Lezzet için şeker yerine az miktarlarda bal veya pekmez kullanabilirsiniz.
  • Sonuç : Her ikisi de yüzücülerim için duruma göre iyi birer karbonhidrat ve yağ seçeneği olarak hayatımızda kalmaya devam edecek. Yeme içme mottom olan “her şeyden ye az ye” cümlesine sadık kalacağız. Yine de fıstık ezmesi azıcık öne geçti sanki!

Yüzücü Annesi™©

Berna Çetin Kavili

Bonus : Her iki ezmeyi de evde kolayca yapabileceğinizi, tam buğday emek üzerine sürüp zerine de meyve koyarak tatlı krizlerinizi bastırabileceğinizi biliyor musunuz? 😉

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi Tarifi

Ev Yapımı Fındık Ezmesi Tarifi

 

 

 

 

 

 

Besin değerleri http://www.diyetkolik.com sayfasından alınmıştır.

 

Reklamlar